09 серпня 2012

Володимир Павлов - про російський підхід в підготовці міжнародників

Студент спеціальності "Міжнародні відносини" ДонНУ дав інтерв'ю університетському виданню про свій досвід навчання в Російській Федерації. 

Минулого тижня в гостях у редакції "Університетських вістей" побував учасник проекту "Мережевий університет країн СНД", магістрант МДІМВ і ДонНУ Володимир Павлов. Зараз він перебуває на канікулах і з радістю відвідує рідний Донецький національний університет. За цей час Володимир встиг поспілкуватися не тільки з нашим журналістом, але й побувати на прийомі у в.о. ректора Петра Єгорова. Свіжими враженнями про перебування в рідному місті і університеті, про студентське досвіді в російському вузі Володимир Павлов активно поділився з редакцією:

- Володимире, у вересні минулого року Вам відчинив свої двері МДІМВ - Ви стали магістрантом освітньої програми за напрямом «Міжнародні відносини». Програма «Мережевого університету» передбачає навчання спільно зі студентами, що займаються за базовою програмою МДІМВ. Наскільки легко чи складно Вам вдалося освоєння нової програми російського вузу?

- Ситуація наступна. Існує академічна група, в моєму випадку це група, яка навчається на факультеті Міжнародних відносин МДІМВ (У) МЗС Росії за напрямом «Світова політика». У неї входять російські студенти, а також представники ближнього та далекого зарубіжжя. Ти вливаєшся в цей колектив і є таким же студентом, як і інші.
МДІМВ (У) МЗС Росії - учасник болонського процесу, як і наш вуз. В кінці семестру здаються заліки та іспити, але є, правда, свої нюанси. Якщо у тебе предмет заліковий, то під час семестру у тебе буде три зрізу (це те саме що наші модулі, тільки у нас їх два). Вони здаються, потім бали сумуються і діляться на три - в результаті ти отримуєш підсумкову оцінку.
Що ж до екзаменаційних предметів, то по ним ти теж пишеш зрізи. Правда, ці результати не впливають на екзаменаційну оцінку. Вони формують уявлення викладача про рівень підготовки магістранта. Всі ці проміжні тести впливають на загальний рейтинг, тому що крім екзаменаційних оцінок в тебе буде рейтингова оцінка за семестр. Ось вона вже впливає і на стипендію, можливість потрапити на стажування. Як тільки ти до цього звикаєш, то ніяких труднощів вже не виникає. До речі, студент може вільно спілкуватися з викладачем, вирішувати з ним проблеми по електронній пошті, а за окремими курсами - прямо на порталі МДІМВ.

- Я думаю, що всіх бажаючих стати учасниками проекту «Мережевий університет СНД» зацікавить питання: чи залишається час на відпочинок і дозвілля, при такій складній програмі навчання?

- Є два варіанти. Можна просто вчитися, а можна вчитися на відмінно. Я пішов по другому шляху. Нам, шести магістрантам МДІМВ з різних країн СНД, цього року довелося «обкатувати» нову програму навчання, так як московський вуз вперше взяв участь у проекті.
Магістранти в МДІМВ навчаються чотири дні на тиждень, один день виділяється для бібліотечної роботи, а два - для вихідних. Якщо ти все встигаєш, то у тебе залишається час, який можна приділити собі, а також поспілкуватися з новими людьми, подивитися місто. Але головне - поставити перед собою мету. Адже ти їдеш, насамперед, навчатися та гідно представляти свій вуз.

- Нова країна, вуз, нові знайомства, відмінна система освіти ... Що вас порадувало за той час, який Ви вже провели в одному з найкращих вищих навчальних закладів російської столиці?

- Звичайно. Перше, що вражає це сама будівля МДІМВ: його корпуса перебувають разом - вони з'єднані між собою в одне ціле. МДІМВ називають «лежачим хмарочосом», тому що в довжина будівлі - більше кілометра. Приємно здивували бібліотека, спортивний центр, басейн. Великий плюс - велика кількість можливостей як для роботи, так і для відпочинку. У МДІМВ більше 11 пунктів харчування, термінали, в яких можна отримати доступ на портал і дізнатися розклад, свій рейтинг і т.д., лабораторії факультетів. Мене порадувало, що навчання йшло в бік поглиблення аналітичних здібностей і навичок. Для цього відводяться спеціальні курси, які особисто я знайшов дуже корисними. Тому що завдання на даній спеціальності - це підготовка аналітиків.

- Через рік Ви закінчуєте магістратуру, потім плануєте поступати до аспірантури. У перспективі, чим би хотіли займатися, можливо, є бажання не зупинятися на двох дипломах вищої освіти?

- Моя найближча мета - закінчення магістратури, потім я планую поступати до аспірантури. Є кілька ідей, чим би хотів займатися - однозначно це буде робота за фахом. Я б хотів застосовувати на практиці свої навички, пов'язані з міжнародними відносинами і прикладної аналітикою, в державній структурі, наприклад, в МЗС або ж міжнародному відділі будь-якої корпорації.
Щодо ще одної вищої освіти: я вже закінчив факультет суміжних професій Донецького національного університету за спеціальністю «Переклад». (Свого часу я вирішив заглибитися в мовну стезю.) Таким чином, у мене вже є диплом ще за однією спеціальністю. А взагалі, мені здається, якщо я став на один шлях, то мені потрібно його пройти.

- Напевно, про Ваші плани на майбутнє цікавився і керівник рідного вузу. Як пройшов Ваш візит до в.о. ректора Петра Єгорова?

- Бесіда вийшла дуже приємна і тепла. Було приємно спілкуватися з Петром Володимировичем. Ми обговорювали, в основному, програму «Мережевого університету країн СНД» - це і було безпосередньою метою візиту, мої враження, побажання, поради як фахівця в цьому напрямку. Також говорили як про мої майбутні плани, так і про перспективи розвитку Донецького національного університету, в цілому української науки. У нас вийшов змістовний і різносторонній діалог.

- Володимире, якщо б у Вас в добі було не 24, а 48 годин - чим би Ви зайнялися?

- У перший тиждень я б виспався (Сміється). А так займався б тим, що люблю - це мої профільні інтереси. Навіть під час відпочинку я не можу відволіктися повністю від специфіки своєї діяльності. Бачите, це моя велика проблема (Сміється): я не можу перестати думати.
А взагалі, я люблю класичну музику (закінчив музичну школу по класу скрипки, а другий інструмент - фортепіано), театр, подорожі, все, що пов'язано з пізнанням чогось нового, захоплююся історією і палеонтологією. Я б більше проводив часу з близькими людьми (це для мене завжди важливо).

Джерело: news.donnu.edu.ua

Немає коментарів:

Дописати коментар